TATUAŻ NA BLISKIM WSCHODZIE - WYSTAWA PODCZAS WARSAW TATTOO DAYS
Podczas tegorocznej edycji WARSAW TATTOO DAYS, w strefie MUZEUM TATUAŻU z Gliwic, zobaczycie niecodzienną wystawę fotografii oraz muzealnych artefaktów,
przywiezionych z krajów Bliskiego Wschodu (Izrael, Jordania, Egipt).
Celem owych podróży był kontakt z tatuażem etnicznym i tradycyjnym, jaki wciąż jeszcze można spotkać wśród społeczności plemiennych Beduinów, egipskich Koptów, ortodoksyjnych chrześcijan, czy pielgrzymów przybywających do Ziemi Świętej. Celem naszej wystawy jest uświadomienie wszystkim, że Bliski Wschód to nie tylko konflikt izraelsko-palestyński, prześladowania chrześcijan czy zamachy terrorystyczne, ale to także bogata historia tatuażu oraz niezwykle interesujące tradycje tatuowania, sięgające czasów wypraw krzyżowych, utrzymywane do dziś przez ortodoksyjnych chrześcijan i pielgrzymów, tłumnie przybywających do Jeruzalem. Bliski Wschód to przede wszystkim miejsce, gdzie na styku trzech wielkich religii monoteistycznych wciąż jeszcze żywy jest tatuaż religijny i spełnia on tam bardzo ważną funkcję. Na konwencji w Warszawie można więc zobaczyć kolejną terenową wystawę Muzeum Tatuażu. Jest to kontynuacja wcześniejszych wystaw i pokazów Piotr Wojciechowski Collection, jakie oglądaliśmy w poprzednich latach na Gdańskim Tattoo Konwencie (2010 i 2011), podczas pierwszej edycji warszawskiego Body Art Convention (2011), na dwóch edycjach Wrocław Tattoo Konwent (2012 i 2013), w trakcie pierwszej edycji Katowice Tattoo Konwent (2013), na czterech edycjach Tattoofestival Łódź (2013, 2016-19), na drugim festiwalu Sztuka Tatuażu w Kołobrzegu (2014), na trzecim i ósmym radomskim festiwalu Tattoo Jam (2014 i 2017), na drugiej konwencji Koszal-Ink w Koszalinie (2016), w ramach trzech pierwszych edycji Warsaw Tattoo Days (2016-18), na drugiej i trzeciej edycji Giewont Tattoo w Zakopanem (2016 i 2017), na trzecim International Tattoo Convention in Minsk w Białorusi (2016), na pierwszym i drugim Lublin Tattoo Days (2017 i 2018), na ósmym West Tattoo Fest we Lwowie (2017), na czternastym Tattoo Collection Kijów (2018), na drugim Devil’s Days w Przemyślu (2018), na drugim Tattoo Sabat Kielce (2018), na pierwszym Tattoo Redyk Zakopane (2019) czy podczas trzeciego i czwartego Szczecin Tattoo Convention (2018 i 2019). Przypominamy, że kolekcja Piotra Wojciechowskiego i jego Muzeum Tatuażu w Gliwicach to jedyny w Polsce zbiór eksponatów, w całości związany z historią sztuki tatuażu. Jest to owoc wieloletniej pasji kolekcjonerskiej redaktora magazynu TATUAŻ - CIAŁO I SZTUKA, dzięki której w oryginale można oglądać: plemienne narzędzia do tatuowania z różnych stron świata; zbiór elektrycznych maszynek od początków XX w. po czasy współczesne; ksiegozbiór publikacji dotyczących tatuażu od XVIII w.; kolekcja japońskich drzeworytów ukiyo-e z XIX w.; ręcznie wykonywanych motywów na tatuaż (tzw. tattoo flash) z przestrzeni całego XIX stulecia; liczne litografie, fotografie i pocztówki z poprzednich stuleci... Słowem wszystko, co ma jakikolwiek związek z tatuażem i ilustruje jego bogatą historię.







